עיתון "הארץ" יפצה את רענן דינור, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה אהוד אולמרט, ב-50 אלף שקל, כך עולה מהסדר גישור שהוגש בשבוע שעבר לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו. בכך באה לידי סיום תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל שהגיש דינור נגד העיתון וכמה מעיתונאיו.

עילת התביעה היא כתבה שפירסם שוקי שדה בשנת 2008 במוסף "מרקר ויק". תחת הכותרת "מלך המינויים" תואר דינור כך: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור ידוע כמי שעושה את העבודה המלוכלכת של הבוס שלו, אהוד אולמרט. מכריו מספרים על עובד ציבור מסור, אך יש הטוענים כי מדובר במנהל בינוני וכוחני, שמסדר תפקידים לחבריו על חשבונם של אנשים מנוסים. סיכום תקופת אולמרט, מהחצר האחורית". באתר "דה-מרקר" הופיעה הכתבה תחת הכותרת "החברים, המינויים והתפקידים: כך עובד איש המשימות המלוכלכות של אהוד אולמרט".

בעקבות פרסום הכתבה הגיש דינור תביעה נגד חברת הוצאת עיתון "הארץ" בע"מ, עורך "דה-מרקר" סמי פרץ, עורכת המוסף "מרקר ויק" ענת ג'ורג'י, הכתב יהושע (שוקי) שדה וחברת ביזנס-נט מידע מקוון בע"מ (המפעילה את אתר "דה-מרקר"). דינור טען כי הכתבה מרובה בפרטים חלקיים ומסולפים המוציאים את דיבתו. הכתבה, כך טען, גרמה ל"פגיעה קשה באמינותו, יושרו ומעמדו". לבד מפיצוי בסך מיליון שקל דרש דינור את הסרת הכתבות מהאתרים "הארץ" ו"דה-מרקר", ופרסום התנצלות והכחשה.

"הביקורת והדעה שהובעה בכתבה בקשר למעורבות התובע במינויים במגזר הציבורי מבוססות על עובדות ועל פרסומי אמת", טען שדה בתצהיר שהגיש לבית-המשפט. "[...] בכתבה, ביקשתי להפנות זרקור לתהיות ולסימני שאלה לגיטימיים שהתעוררו בעקבות חלק מהמינויים שנעשו במהלך תקופת כהונתו של התובע בתפקידו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובתפקידים קודמים בהם נשא לצד אולמרט, הנחשבים כשנויים במחלוקת".

לאחר שנסיון גישור ראשון אצל עו"ד ארי גולן לא צלח, פנו הצדדים לנסיון גישור נוסף אצל עו"ד עמוס גבריאלי. בסופו הוסכם – בלי שהצדדים מודים בטענות הצד האחר – על פיצוי בסך 50 אלף שקל לדינור, כמו גם תשלום מצד הנתבעות של עוד כ-10,000 שקל עבור שני הגישורים.