בכתבה במגזין מוצ"ש של ערוץ 10 (13.9.14) הבטיחה המגישה אושרת קוטלר לצופים את סיפור הגבורה של לוחמי יחידת עורב-גולני מיום אחד ב"צוק איתן", יום שחור שבו נהרגו 13 לוחמים. קוטלר, בטון ובטקסט מלאי פתוס, הכינה אותנו לסיפור גבורה שלא ייאמן, שכמה מגיבוריו שרדו כדי לספר. דף הפייסבוק של התוכנית הכין אותנו במקביל ל"ראשומון" מהיום השחור. קוטלר הקפידה לתת קרדיט לתלמידי החוג לתקשורת במכללת עמק-יזרעאל, שהכינו את הסרט.

מדף הפייסבוק של "המגזין" בערוץ 10

מדף הפייסבוק של "המגזין" בערוץ 10

טוב שקוטלר דיברה על סרט, כי כתבה עיתונאית זו לא היתה. לוחמים פצועים – תחבושת על אוזן, קב מונח ליד רגליים – דיברו ברצף לא קוהרנטי על מראות "כמו מלחמת העולם השנייה" של רובע סג'עייה החרב (על-ידי צה"ל, "שהוריד את הכפפות", כך אמר הקריין); על טילי נ"ט שנורו לעבר הנמ"ר; על ירי רימונים שתוצאותיו אינן ברורות ("זרקנו רימונים, אבל לא ידענו אם פגענו בהם"); על נסיונות הימלטות שלהם מהתופת1 על פקודת סמג"ד שנתן איזו הוראה למג"ד "תיזהר פה"; ועל חילוץ פצועים שנעשה, על-פי עדות הלוחמים, בחירוף נפש ובדבקות. העדויות שולבו בתצלומי אילוסטרציה של חיילי צה"ל בסצינות קרב, כנראה אמיתיות, אך לא מהקרב הנדון. הסרט מסתיים בהצהרות אהבה של הלוחמים לגולני ולמדינה.

קוטלר הבטיחה, במפורש ובמרומז, סיפור גבורה שלא ייאמן, היא לא הבטיחה במפורש כתבה עיתונאית. אך מחויבותה לספק זאת גלומה בתוך הסוגה של התוכנית: זהו מגזין חדשותי המוגש על-ידי עיתונאית מטעם חברת החדשות של ערוץ 10. מה אנחנו אמורים לקבל אם לא כתבות עיתונאיות? לא נשאלה אף שאלה עיתונאית במהלך הסרט, והצופה בבית, גם זה התמים והלא מאוד חשדן, הושאר להתמודד לבדו עם שאלות תוצרת עצמית כמו מדוע נקלעו הלוחמים למלכודת אש, איזה סיכוי היה להם לצאת בחיים ומדוע היתה הפעולה הכרחית.

רגע לפני שהכתבה התחילה הודיעה קוטלר, במעין גילוי נאות, כי לפני כמה ימים "היתה לה הזכות" להנחות את טקס ציון 40 שנה לעורב-גולני. הביטוי "היתה לי הזכות" אינו חושף את מהות הקשר שבמסגרתו הנחתה קוטלר את הטקס. האם היא מילואימניקית של היחידה? גויסה בצו 8? התנדבות למען הקהילה? חלטורה בתשלום? לא הגיוני שקוטלר שילמה לעורב-גולני כדי שתוענק לה הזכות להנחות.

מדף הפייסבוק של עמותת עורב גולני

מדף הפייסבוק של עמותת עורב גולני

ההנחה שאין המדובר בכתבה עיתונאית אלא בסרט מטעם אומתה בדף הפייסבוק של עמותת עורב-גולני, שהודיעה לחבריה יום קודם לכן כי "מחר במוצ"ש במגזין ערוץ 10 בהנחיית אושרת קוטלר בשעה 20:00 תשודר כתבה על הקרב בסג'עייה ובמסגרתה הסרט שהפקנו לערב 40 שנה להיוסדות היחידה, בהרבה פרגון לעורב!!!". מבחינה זו קוטלר קיימה את ההבטחה עד תום.

נראה שבצפייה נוספת בסרט, בזמן השידור, התעוררה בקוטלר אי-נוחות מחפותו המוחלטת מכל  מידע עיתונאי, ובסגיר של האייטם זרקה לנו פיסת מידע מוסמך ובדוק: באותו יום, כך הרגיעה קוטלר, השלימה גולני את המשימה שהוטלה עליה. היא לא פירטה מה המשימה וכיצד הושלמה. על כך נשמע כנראה בסרט היחצנות ביובל ה-50 של היחידה, בתקווה שלקוטלר שוב תהיה הזכות להנחותו.