בעוד שבישראל מתנהל עימות משפטי בין הבעלים של "ישראל היום", שלדון אדלסון, לשותפו לשעבר שלמה בן-צבי, בארה"ב מתקיים בימים אלה הליך משפטי נגד חברת הענק של אדלסון, לאס-וגאס סנדס, בעקבות טענות של תשעה ממאבטחיו ונהגו לשעבר של איל ההון כי לא קיבלו תשלום עבור שעות נוספות.

כמו כן נטען בתביעה כי כמה מהמאבטחים לא קודמו בתפקידם בשל צבע עורם השחור. בכל 14 שנות קיומו של צוות האבטחה האישי של איש העסקים והנדבן האמריקאי, כך נטען, התפקידים הבכירים תמיד אוישו על-ידי ישראלים לבנים (הטענות הוכחשו נמרצות על-ידי לאס-וגאס סנדס).

התביעה בסוגיית שכרם של המאבטחים קיבלה לאחרונה תפנית, עם הדלפתו של סרטון וידיאו המתעד עדות שמסר אדלסון בשנת 2006, במסגרת תביעה אחרת. הסרטון צץ לאחר שנוצרה מחלוקת בשאלה היכן ימסור אדלסון את עדותו. בא-כוחם של התובעים, עו"ד דונלד קמפבל, ביקש שאדלסון ימסור את העדות במשרדיו, אולם אדלסון סירב בשל "צורכי בטיחות". נציג מטעם אדלסון אף האשים את עו"ד קמפבל כי בשנת 2006, כשחקר אותו בתביעה קודמת, "איבד את העשתונות וניסה לזרוק ספרים על מר אדלסון".

עו"ד קמפבל הכחיש את הטענה והגיש לבית-המשפט סרטון שמתעד חלק מהחקירה מלפני חמש שנים. מצפייה בסרטון עולה כי בשלב מסוים אדלסון ביקש מעובדיו להניח ערימת מסמכים בפני עו"ד קמפבל. "אני אניח אותם על הרצפה, אם לא אכפת לך", אמר קמפבל, ואז נשמעת חבטה עמומה. "לא, שים אותם על השולחן שם", אמר לו אדלסון. "לא, אני לא חושב שאעשה זאת, מר אדלסון", אמר לו קמפבל.

בשלב זה אדלסון ביקש להפסיק את מתן העדות והתלונן כי עו"ד קמפבל אינו מתייחס אליו בנימוס הראוי ומשליך מסמכים על הרצפה.

החקירה חודשה רק לאחר ששומר ראשו של אדלסון התיישב בין איל ההון לעורך-הדין. קמפבל סירב להמשיך בהליך כששומר ראש חמוש מפריד בינו ובין העד. "אני אמשיך [את החקירה] אם אתה תתכופף ותרים את הניירות שהשלכת על הרצפה – כעדות עבורי לכך שאינך אלים כפי שאתה נראה", אמר אדלסון לקמפבל. "לא זרקתי כלום על הרצפה", אמר קמפל והוסיף: "והנה מבזק: אני לא מלצר ואני לא עובד עבורך [...] ואני לא צריך למלא אחר הוראותיך".

לאחר שידורו של הסרטון בערוץ Klas-TV בלאס-וגאס, טענו באי-כוחו של אדלסון כי בהדלפת הסרטון ביזה בא-כוחם של התובעים את הוראת בית-המשפט. כך או אחרת, השופט בתביעה הנוכחית אילץ את אדלסון למסור את עדותו במשרדיו של עו"ד קמפבל. הפעם, יש לציין, עדותו של אדלסון היתה סבלנית ביותר.