מקומון בדימונה הגיש תביעה נגד מועמד לשעבר לראשות העיר משום שלא עמד בהתחייבותו לשלם לעיתון עבור "קמפיין פרסומי" שכלל ראיון מקיף, שורת אייטמים וסדרת מודעות שפורסמו במקומון לקראת הבחירות לראשות העירייה.

לפי המסמכים שצורפו לתביעה, בין המקומון "כאן השבוע בדימונה" לבין המהנדס קובי נעים נכרת הסכם שלפיו תמורת 23,600 אלף שקל (לאחר הנחה), יקבל המועמד לראשות העיר "ראיון אישי" שיתפרסם על פני כפולת עמודים, "אייטם אחד בכל גיליון במהלך הקמפיין (נתון לשיקול העורך, בין 200–300 מלה), וסדרה של מודעות פרסומיות".

להורדת הקובץ (PDF, 208KB)

שלום זרח, בעל השליטה והמו"ל בעיתון, אף צירף לתביעה הוכחות כי העיתון עמד במחויבותו. כך לדוגמה צורף העתק ראיון "אחד על אחד" עם נעים, שפורסם תחת הכותרת "דימונה זקוקה למנהיג אמיתי". בכותרת המשנה לראיון הפרסומי נכתב, בין היתר: "הוא אחד משלנו שצמח מלמטה, שיודע היטב כי מנהיגות לא מקבלים אלא נוטלים [...] ראיון גלוי עם קובי נעים". ידיעה אחרת שצורפה לתביעה נשאה את הכותרת "חשיפה – אינג' קובי נעים מתכוון להעביר את דימונה לשיטות ניהול מתקדמות בשיתוף התושבים".

ידיעה שפורסמה במקומון "כאן השבוע בדימונה"

ידיעה שפורסמה במקומון "כאן השבוע בדימונה"

לפי התביעה, על אף שהעיתון עמד במחויבותו כלפי נעים, המועמד לראשות העיר שילם לעיתון אך ורק תשלום ראשון בסך 4,000 שקל.

בשל כך פנה העיתון לעו"ד איתן כהן, וזה הגיש תביעה בסדר דין מהיר לבית-משפט השלום בדימונה. "הנתבע התקשר עם התובעת וקיבל פרסומים בעיתון בגין קמפיין בחירות", מוסבר בכתב התביעה, "הנתבעת סיפקה את הפרסומים לנתבע, לשביעות רצונו המלא". אולם, "הנתבע לא פרע את חובו לתובעת".

בשל כך דורש העיתון מבית-המשפט לחייב את נעים לשלם את חובו – 19,600 שקל, בצירוף הפרשי ריבית והצמדה.

54034-06-14