העיתונאי רמי יצהר, עורך האתר "עניין מרכזי", נקנס אתמול בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו, לאחר שנמנע מלענות לשאלות בחקירתו. אתמול בבוקר נערך הדיון האחרון בתביעת בני הזוג חיים ועדנה אברהם, הוריו של החייל המנוח בני אברהם, נגד יצהר. השניים תובעים מיצהר, באמצעות עורכי-הדין עמית דולב, חיים כהן וצפנת שובל, פיצוי בסך 3 מיליון שקל, מפני שלטענתם, ידיעה שפורסמה באתרו "עניין מרכזי" הפיצה שמועה כאילו בנם וחבריו ליחידה עסקו בסחר בסמים בעת שנשבו על-ידי אנשי חיזבאללה בשנת 2000. יצהר מיוצג על-ידי עו"ד איתן ש' ארז ויואב בן-פורת.

רמי יצהר בתוכנית "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10 (צילום מסך)

רמי יצהר בתוכנית "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10 (צילום מסך)

בדיון שנערך אתמול נחקר יצהר על התצהיר המשלים שהגיש בעקבות ראיה חדשה שנתגלתה במרתף ביתו של אבי אחד העדים במשפט. בראיה זו – כתבה שפורסמה כחצי שנה לאחר פרסום הידיעה נשוא התביעה – מוזכרת הידיעה הראשונה (שלא נמצא לה כל זכר עד היום). בחקירתו אתמול עמד יצהר על כך שאינו חוזר בו מטענותיו בתצהיר הקודם, כאילו מעולם לא הזכיר ולו ברמז אפשרות של סמים בכתבה, וזאת על אף שנושא הסמים מוזכר בכתבה שנמצאה לאחרונה במרתף.

"לאחר שדובר צה"ל הכחיש [את מעורבות החיילים בסחר בסמים], נכתבה כתבה שבה מוסבר על מה ההכחשה", אמר יצהר בבית-המשפט, לפי פרוטוקול הדיון. "[...] דובר צה"ל מכחיש – בן-אדם קורא כתבה, הוא רוצה לדעת מה מוכחש". יצהר הצהיר כי בא-כוחם של התובעים מוציא דברים מהקשרם ומייחס לו טענות שמעולם לא טען.

עו"ד כהן הקשה על יצהר ושאל כמה פעמים על סמך מה נכתב בכתבה שנמצאה במרתף כי לפי קצינים בכירים, החיילים שנשבו היו חשודים במעורבות בעסקת סמים. "אם אתה רוצה שאענה על זה, היית צריך להגיש תביעה על הכתבה הזאת", השיב יצהר. לאחר שסירב פעם נוספת להשיב על השאלה, הזהירה אותו סגנית נשיאת המחוזי, השופטת דרורה פלפל, כי תקנוס אותו משום שאינו עונה לשאלות שנשאל.

בהמשך שאל עו"ד כהן את יצהר מדוע לא הגיש ביוזמתו לבית-המשפט את הכתבה שנמצאה במרתף או את הידיעה הראשונה, נשוא התביעה, שמוזכרת בכתבה שנמצאה במרתף. יצהר הכחיש כי הפרסומים היו בידיו והסביר פעם אחר פעם כי אין ברשותו ארכיון של הידיעות שפורסמו בשנים הללו באתרו.

עו"ד כהן הציג בפני יצהר מסמך שהוא עצמו הגיש בעבר לבית-המשפט, ובו פירט את הפרסומים באתר "עניין מרכזי" על פרשת החיילים השבויים, בלי לציין את הידיעה הראשונה או השנייה. תחילה הכחיש יצהר שהגיש אי-פעם מסמך כזה, בהמשך העלה את האפשרות כי בא-כוחו לשעבר הכין את המסמך, ואחר-כך הודה כי כתב ידו הוא שמופיע במסמך, אך טען כי אין לכך משמעות.

עו"ד כהן טען עוד כי יצהר יזם פרסום כתבה שהופיעה באתר "העין השביעית" ובאתר "News1" על אודות התצהיר שהגיש. לאחר שיצהר נמנע מלהתייחס לשאלות על כתבה זו החליטה השופטת פלפל כי ישלם לאוצר המדינה סך של אלף שקל. בסופו של דבר יצהר הכחיש כי אי פעם דיבר עם מו"ל "News1" יואב יצחק ובהמשך הוסיף כי לא פנה ל"העין השביעית" ולא יזם באתר את הכתבה על תצהירו.

השופטת פלפל קבעה כי בחודש הבא יוגשו סיכומי התביעה וחודש לאחר מכן יוגשו סיכומי ההגנה וסיכומי התשובה.